Monday, May 18, 2009

Sambal Belacan

Tetiba tekak terasa nak makan sambal belacan pulak hari ni. So dalam kul 7pm td aku menumbuk cili padi untuk dibuat sambal..kung kang kung kang..segan lak kat jiran sebelah dinding umah ni. Dah senja2 duk menumbuk guna lesung batu.
Sambal ni dimakan bersama dengan ulam timun je. Kebetulan itu aje ulam yang dibeli masa ke pasar pg semalam.

2 comments:

chujie said...

berselera pulok aku tgk sambal belacan mung ni cza..ishh,naper bila aku tumbuk sambal,asyik jadi warna meroh ye??dok jadi kaler gelap gini..padahal dekat sebalang doh aku letok belacan...

Zawiyah said...

bakpo ek?? aku pun tak selalu wat sambal belacan ni. sesekali jah ikut tekak je. aku guna cili padi merah n hijau. tp lebihkan cili hijau. belacan taruk sket je la. then perah asam limau kasturi or limau nipis.